måndag 1 juni 2009

Min söta mamma!

Vilken toppen helg det har varit. Vädret har ju varit helt fantastiskt, nästan så man tror man är utomlands =) Helgen började med lite vänner hemma hos mej, vi myste med lite vin. Det är så kul att träffas flera stycken och bara babbla på, man borde göra det oftare helt enkelt. Lördagen spenderade jag uppe i Leksand på medeltids marknad, min första gång där och jag lovar, det blir fler besök! Jätte mysigt och alla var utklädda, det kändes nästan som att man åkte tillbaka i tiden. Och det fanns hur många olika stånd som helst, så här i efterhans så skulle man ju haft med sej storplånboken. Massor med sylter och marmelader, fårfällar och tofflor, smycken och kläder, ja allt man kan tänkas sej fanns! Alltså ett hett tips till nästa försommar!
Igår var det ju mors dag, så jag bjöd hem mamma på middag. Det var jätte mysigt, vi åt laxfile marrinerad i citron och honung och en jätte stor och god sallad till. Gjorde även en dressing med creme fräsch, citron, salt och peppar, jätte enkelt och super gott. Till efterätt blev det min specialitet, kladdkaka med fruktsallad och grädde, vi blev väldigt mätta kan jag lova =)



Blommorna är till dej mamma! Nu hoppas jag bara att det härliga vädret håller i sej så vi får njuta ännu längre! Dags för lite lunch på balkongen!

Kram knils Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar