onsdag 25 februari 2009

Malaysia

Idag så ska jag bjuda på lite bilder från Malaysia, nämligen destination tre på den långa resan. Vilket konstigt land på ett sätt. Folket var liksom halvtrevliga, inte sådär tillmötesgående som man som turist vill och maten.....den var inte god. Det var bara konstiga kryddor och otroligt starkt, det hjälpte ju inte att det luktade lite konstigt heller. Det som var positivt var miljön, helt otroligt vakert! Vi spenderade några dagar i Kuala Lumpur, vilket storstad, det bara kryllade av shopping gallerior överallt och massor med caféer, kaffet smakade iaf bra =) Och ö-världen, my god! Vi besökte Penang och Langkawi, ojojoj vad vakert, jag blir alldeles glad när jag tänker på det! Naturen är så fin och vattnet helt turkost.


Såhär såg vi ut när vi kånkade runt på våra "små" väskor!
En läskande drink på stranden.

Så vakert =)

Jag fick till och med köra lite bil, det var hur läskigt som helt. På fel sida vägen, en koppling som inte riktigt fungerade och ratten satt typ fast! Men vi fick en trevlig rundtur av ön =)

Annat är det här hemma, fullt med snö och jag vill ha sommar. Jag har tröttnat på vintern och längtar verkligen tills snön smällter och jag kan ta fram mina ballerina skor och vårjackan, fast jag får nog drömma vidare ett tag till. Tror det skulle komma mer snö inatt, suck!

Ha det bra, kram knils Malin

1 kommentar:

  1. lovely lovely langkawi! absolut en av mina favoritplatser i heela hela världen! cenang beach, jag säger då det... <3 kram/ Anna

    SvaraRadera