torsdag 12 februari 2009

En tanke till Australien!

Idag så skänker jag en tanke till Australien och alla de människor som drabbats av de enorma eldsvådor som härja där nu! Det torra klimatet gör ju inte saken bättre heller, usch så hemskt!

Tidigare berättade jag om min resa till Bali, detta blir nu fortsättningen på resan och en liten inblick på Australien, det var nämligen destination två. Vi, jag och mina två resekompanjoner, gjorde "guldkusten" och började i Sydney tog oss igenom Coffs Harbour, Byron Bay, Surfers Paradies och Brisbane. Vilken otrolig tripp, vädret var inte med oss hela vägen men platsena är så vackra och australiensarna är så avslappnade och trevliga och deras dialekt är så rolig =)


Operahuset i Sydney
Surfers Paradise


Brisbane


Vilka minnen man får, härligt! Jag kommer absolut att besöka Australien igen och får du chansen så ska du verkligen ta den och åka dit du med =)
Med massor av snö utanför fönstret så är det väldigt lätt att drömma sig tillbaka down under =)
Kram Knils Malin

1 kommentar:

  1. fy vad jag längtar tillbaka!!! vill ut å resa igen!! frihet =)

    SvaraRadera