torsdag 10 juni 2010

Turis javisst!

Jodå, igår lekte jag turist och trängdes med en massa pensionärer! Har nämligen spenderat några dagar i Hälsingland och Ljusdal, och igår när vädret var på våran sida begav vi oss till Järvsö! Ni vet väl vem som är därifrån?? Lill-Babs såklart =) vilken kvinna och vilken karriär hon har haft och har väl forfarande. Hon har nämligen ett eget café och museum, hur mysigt som helst och det var väl värt ett besök, nu blev du avis va pappa =)



Vi började vårat besök med att fika ute i trädgården, super mysigt, när vi är klara om bara sitter och lapar sol ser vi att en busslast med pensionärer kommer! Då blev det fart i brallorna på oss, in på museet och vi hann gå igenom halva innan alla pensionärer kom, sen fick vi trängas lite =) Men det gjorde inte så mycket, det var väldigt kul och intressant ändå =) Så har ni vägarna förbi Järvsö så rekommenderar jag varmt ett besök på Lill-Babs museum!




Nu strax ska jag börja min resa hem igen där det bara blir ett kort stopp för att byta packning och sedan vidare ner till Göteborg. Det ska nämligen bli årets stora sommar fest med Forever på vårat lilla slott, med picknick och härlig underhållning och trevligt sällskap. Så nu hoppas jag verkligen att vädret är på våran sida och att solen tittar fram, vi ska ju vara utomhus hela lördagen! Hoppas hoppas!


Kram knils Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar