måndag 29 mars 2010

Basilika tips!

Jag var hem till mamma en sväng i helgen och beundrade hennes fina hylla i köket där det också hade kommit upp lite påskpynt, jätte fint! Själv så vet jag inte vart jag har mina påsk grejer,får nog ta och leta ordentligt, ligger säkert kvar i någon låda sen jag flyttade...



Förra veckan när jag var och handlade blommor så köpte jag även basilika, mums, och oj vad de växer! de står på diskbänken så det är väldigt lätt att vattna dem och så doftar de så gott. Och vet ni, har man lite problem med bananflugor osv så ska man investera i en basilika och röra vid bladen så det doftar sådär gott som det gör och vips så förvinner bananflugorna (de gillar inte lukten). Ett litet tips som jag fick när jag öluffade i grekland, då bodde vi hos en gammal tant som hette Anna som bara pratade grekiska med oss men det funkade kanon och hon hade den största basilika krukan jag någonsin sett och där luktade det alltid gott och inga flugor =)




Kram knils Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar