söndag 26 april 2009

Fixar nisse!

Ja nu har då våren kommit med buller och bång =) så himla härligt!
Resten av veckan i fjällen var hur härlig som helst, soligt väder och även kvällsåkning =) Fick även en snabbkurs i hur man kan åka bättre (av en gammal tävlingsåkare) och det gav resultat på en gång, synd bara att det var det sista åket för säsongen, lite typiskt men jag får helt enkelt komma ihåg tipsen =)
Här hemma har det varit vårstädning av trädgården, och inte behövde jag vara ensam heller för Majken tyckte det var jätte kul att busa bland lövhögarna =) Hon är ju för söt! Det är så härligt när man får vara och skrota utomhus igen, rensa i rabatterna och planera för ny blommor. Så har jag fått en till jätte stor sten till landet också, kommer nog bli riktigt bra.

Det händer mycket nu när det blivit vår, jag håller nämligen på att flytta till mitt egna krypin! Så här är det en mini renovering som pågår, om målning av vardagsrummet. Men strax är det klar och då kan möblerna få inta sina platser, det är så kul att planera hur det ska se ut och vad som ska stå vart. Väggarna är nu gräddvita (istället för bruna, usch) och så kommer färgerna gå i vitt, svart och silver, iaf möblerna, sedan blir det nog lite färgklickar lite här och där =)

Nej nu ska det bli en härlig fika ute i det fina vädret, för nu har vi varit superduktiga och målat klart =) Tack Nina för hjälpen!

Kram knils Malin

1 kommentar:

  1. Äää, det var ju hur kul som helst att få hjälpa till i din nu jättefina lägenhet:)

    SvaraRadera